Recensie: Ik ben nog niet klaar met jou, Conny Regard

9200000011683978Het heerlijke van vakantie is dat je eindelijk toe komt aan de boeken die op je verlanglijst staan. Na het lezen van Ik huur een man, was ik benieuwd naar de andere boeken van Conny Regard. Zij schrijft met veel humor, haar boeken zijn heerlijk romantisch, en op de een of andere manier ben ik na het lezen van het boek een beetje overdonderd.

Conny Regard is de dochter van een Antilliaanse vader en een Nederlandse moeder. Ze is moeder van vijf kinderen. Conny is als puber begonnen met verhalen schrijven, en in 2006 werd ze genomineerd voor de Jill Mansell-prijs. Daarna is het snel gegaan en zijn er inmiddels een aantal boeken van haar hand verschenen, waaronder Liefde of Leugens, Dubbelspel en Ik huur een man.
Ze woont in Veenendaal en haar laatste boek Gewoon Magisch is pas geleden verschenen.

Ik ben nog niet klaar met jou is het tweede boek dat ik van haar lees. Na het lezen van de samenvatting was ik al erg nieuwsgierig geworden: “What happens in Vegas, changes everything. Na een bliksemhuwelijk met Alex vertrekt Jasmijn door allerlei misverstanden snel weer uit zijn leven. In Parijs ontdekt ze dat ze zwanger is en krijgt ze een dochtertje. Na een ingrijpende gebeurtenis, laat ze haar baby bij Alex achter en vertrekt naar Amerika. Daar breekt ze door als model en doet haar uiterste best haar verleden te vergeten. Maar als ze Alex na jaren weer ziet, en hij haar om een echtscheiding vraagt, om met een ander te trouwen, beseft Jasmijn dat ze hem houdt en haar dochter terug wil en daar alles voor over heeft!”

Wat ik echt jammer vind, is dat dit boek heel zwak begon. Dat is zo jammer, omdat het boek verder wel erg goed is en leuk om te lezen. Ik denk dat een aantal mensen het boek zullen wegleggen, omdat ze bijvoorbeeld gek zijn geworden van de ‘maar goed’ om de vijf regels. Dat verdient dit boek absoluut niet! Ik raad dus je ook zeker aan om je door de eerste veertig bladzijden heen te slaan, want je wachten wordt ruimschoots beloond.

Jasmijn is een bekend Amerikaans model ‘Jazzy’ en heeft een levensstijl die daarbij hoort. Van hotel tot hotel, van feest naar feest, af en toe een shoot en vooral veel alcohol, seks en drugs. Toch blijft haar verleden aan haar knagen en komt dat steeds meer naar de voorgrond. Ze mist haar stabiele leven met haar ex Alex, ze mist een leven waar alles voorspelbaar is, maar ze veilig is. Als ze wakker wordt in een ziekenhuis, blijkt Alex aan haar bed te zitten. Vanaf dat moment besluit ze dat ze genoeg heeft van haar modellenleven en het leven met Alex erin terug wilt. Het gevecht begint tussen haat en liefde. Alex kan Jasmijn gewoon weg niet vergeven en wil zijn dochter en zichzelf beschermen voor verdere teleurstellingen. Zijn dochter daarentegen voelt een bijzondere band met de nieuwe buurvrouw en zoekt steeds weer contact met haar op. Heel voorzichtig groeit het gevoel van vertrouwen.

be 2Dit spel tussen haat en liefde, vertrouwen en gekwetstheid, wordt heel mooi beschreven. Je voelt de wanhoop van zowel Alex en Jasmijn en je wordt meegetrokken in hun emoties. Vooral het einde is overweldigend en laat je verbijsterd achter. Je krijgt de mooie les mee dat liefde alles is wat telt.
Dit boek heeft mij weer geraakt. Of dat komt door de fijne schrijfstijl van Conny Regard, de emoties die zij zo mooi heeft weergegeven of door het verhaal. Dat weet ik niet. Ik weet wel dat je dit boek gewoon moet gaan lezen. En dat er een deel 2 moet komen. Er moet gewoon echt een deel 2 komen! Want dit einde was veel te snel, er zijn nog zoveel dingen onbeantwoord. En ik wil absoluut weten hoe het ‘ze leven nog lang en gelukkig’ er uit ziet.
Ik ben zeker nog niet klaar met Conny Regard. Gelukkig zijn er nog een paar boeken die ik kan lezen en ben ik nog even op vakantie!