Recensie: Vanaf nu, altijd, Bella Andre

9200000031397952Voor de leesclub van chicklit.nl heb ik Op het eerste gezicht gelezen. Dit is het eerste boek van schrijfster Bella Andre in de Sullivan serie. Zij heeft over de Sullivan familie in San Francisco negen boeken geschreven en omdat deze serie zo ontzettend populair is, is er nog een tweede serie verschenen over de familie in Seattle. Bella Andre is met het vijfde boek van deze tweede serie bezig.

Bella Andre studeerde economie aan Stanford University en werkte daarna als marketing director. Verbazingwekkend feit, ze heeft ook veel succes als rockster gehad! Na diverse non-fictieboeken begon ze aan haar eerste roman. Haar tweede boek bracht ze uit in eigen beheer, en vanaf dat moment is ze niet meer weg te denken van de Amazon-hitlijsten. Bella Andre woont met haar man en twee kinderen in Amerika.

Vanaf nu, altijd gaat over de oudste Sullivan zoon Marcus. “Marcus heeft altijd alle verantwoordelijkheden op zich genomen. Maar als zijn perfect uitgestippelde toekomst niets meer dan een leugen blijkt te zijn, gooit hij voor één nacht alle remmen los. Nicola Harding is voor de wereld beter bekend als Nico, zangeres van sensuele popliedjes. Nadat haar grote liefde haar in de steek heeft gelaten, heeft ze gezworen nooit meer iemand zo dichtbij te laten komen en zeker niet die woest aantrekkelijke man uit de nachtclub. Marcus en Nicola besluiten één nacht met elkaar door te brengen, maar ze hadden niet gerekend op de onverwachte en zinderende aantrekkingskracht die hen dieper verbindt dan ze ooit voor mogelijk hadden gehouden.”

De meeste kinderen van de Sullivan familie hebben geweldige beroepen, zo is er een zoon een acteur, eentje is een beroemde sporter en Marcus heeft een wijngaard. Dat maakt het misschien wat onwerkelijk, maar ik herinner mij ook dat schrijvers het vaak leuk vinden om alle beroepen waar zijn van hebben gedroomd voor te laten komen in hun boeken. Bovendien hebben al deze beroepen interessante verhalen bij zich, die mooi zijn om te vertellen.

Dit tweede deel is veel beter dan het eerste; het is realistischer, romantischer en er zitten leuke twists in. Het verhaal is mooi opgebouwd, waar boek 1 te snel ging (in vier dagen van elkaar ontmoeten tot verloofd), heeft de schrijfster hier de tijd genomen om alles uit te werken. Hoewel er de nodige herhalingen in voorkomen, heb ik vooral genoten. Enorm genoten; van zijn moeder bellen in de taxi, de date naar het verlaten strand, dat zijn moeder haar Nicola noemt, de jaloersheid voor de aandacht van zijn broers voor haar, het ontlopen van de pers, het opkomen voor zichzelf door zijn liefde uit te spreken ten overstaande van zijn familie, gepassioneerde seks, Marcus die Nicola achterna reist, het akoestisch spelen op het toneel tot de hechte band van de familie. Het boek zindert, en houd je van het eerste moment tot het laatste in zijn greep.

be 2‘Om op deze manier met Nicola samen te zijn was net zo natuurlijk, net zo onvermijdelijk, als het getij. Maar er was geen eb en vloed in zijn verlangen naar haar, alleen een constante drang van zijn behoefte en begeerte die hem steeds dieper onder haar betovering bracht.’ Ik kan niet wachten om de volgende delen te lezen!