Recensie: Verliefd en verloren, Bella Andre

9200000026240418Verliefd en Verloren is het derde boek van schrijfster Bella Andre in de Sullivan serie. Zij heeft over de Sullivan familie in San Francisco negen boeken geschreven en omdat deze serie zo ontzettend populair is, is er nog een tweede serie verschenen over de familie in Seattle. Bella Andre is met het vijfde boek van deze tweede serie bezig.

Bella Andre studeerde economie aan Stanford University en werkte daarna als marketing director. Verbazingwekkend feit is dat ze ook veel succes als rockster heeft gehad! Na diverse non-fictieboeken begon ze aan haar eerste roman. Haar tweede boek bracht ze uit in eigen beheer, en vanaf dat moment is ze niet meer weg te denken van de Amazon-hitlijsten. Bella Andre woont met haar man en twee kinderen in Amerika.

Verliefd en verloren gaat over Gabe. “Gabe Sullivan zet elke dag zijn leven op het spel als brandweerman. Maar door schade en schande wijs geworden, houdt hij professioneel afstand van de slachtoffers die hij redt. En dat geldt al helemaal voor de moeder en haar dochtertje die hij uit hun brandende appartement haalde. Megan Harris heeft haar leven te danken aan de heldhaftige brandweerman die een brandend gebouw in stormde om haar en haar zevenjarige dochtertje te redden. Maar nadat ze vijf jaar geleden haar man verloor die als piloot bij de marine werkte, nam ze zich voor nooit meer haar hart te verliezen aan een man met zo’n gevaarlijke baan. Dan komen Gabe en Megan elkaar weer tegen en laait het vuur van hun verlangen genadeloos op. Als ze niet oppassen, zouden ze allebei verliefd kunnen worden..”

Alleen al om de kaft zou ik dit boek in mijn kast willen hebben staan. Bovendien weet ik nog niet goed wat ik van de Sullivan serie vind. Het eerste boek vond ik mwah, terwijl ik van het tweede deel Vanaf nu, altijd enorm genoten heb. Uiteindelijk is Verliefd en verloren sterker dan deel 1, maar minder heftig of pakkend dan deel 2.

Ik denk dat iedereen een soort van opzoeken van gevaar in zich heeft, omdat de adrenaline heerlijk is die je dan voelt, zoals tijdens een ritje in de achtbaan. Daar gaat dit boek over, het overwinnen van je angsten en het avontuur aan durven gaan.
Door de tussenkomst van een jong meisje, wordt het verhaal wat luchtiger. Haar gedachten en benadering van de gebeurtenissen zijn steeds op een mooie, speelse manier omschreven. Dit getuigt ook van een sterke schrijfstijl van Bella Andre. Zij kan goed omschakelen tussen een klein meisje en een stoere brandweerman.
Deze brandweerman maakt het boek spannender, of beter gezegd, avontuurlijker en past bij het thema overwinnen van je angsten. Want juist in dat beroep ga je steeds opnieuw het gevaar aan en als familielid van diegene moet je het vertrouwen hebben dat ze ook ongeschonden weer thuis zullen komen. Alles klopt in het verhaal. Zelfs dat er meer seks (een aantal zeer uitgebreide scene’s) in dit boek voorkomt. Jezelf overgeven, durven toe te geven aan je fantasieën en ook daar je angsten in overwinnen, past bij het thema.

be 3Uiteindelijk denk ik zelf dat om iemand geven en de kans hebben om diegene weer te verliezen, de grootste angst is om te overwinnen. En de schrijfster heeft dat heel mooi weergegeven in dit verhaal. Ik ben dan ook zeker benieuwd naar deel 4, waar zus Sophie de hoofdrol heeft. De familie Sullivan heeft mij in ieder geval geraakt en veroverd.