Recensie: Betoverd door jou, Belle Andre

9200000026240469Wauw! In één​ woord wauw! Wat is lezen toch puur genot! Ik geniet zo ontzettend veel van lezen, iedere keer weer als ik een nieuw boek bestel en weer heerlijk kan wegdromen in een nieuwe wereld vol avonturen.
Vooral als dit een boek over de Sullivan familie is. Betoverd door jou is het vierde boek in deze reeks van Bella Andre. Intussen heb ik deze familie in mijn hart gesloten en geniet ik steeds weer van de nieuwe verhalen. Zo was Vanaf nu, altijd een mooi romantisch verhaal en is in Verliefd en verloren het thema overwinnen van je angsten heel mooi uitgewerkt.

In Betoverd door jou gaat het over Sophie, de engel van de tweeling. “Sophie Sullivan is bibliothecaresse in San Francisco en al sinds haar vijfde stapelverliefd op Jake McCann, de beste vriend van haar broer. Twintig jaar later is ze ervan overtuigd dat deze bad boy haar nog steeds alleen ziet als een van die ‘schattige’ Sullivan-tweeling. Jake kan alle vrouwen krijgen, vooral dankzij het grote geld dat hij verdient met zijn Ierse pubs. Pas wanneer de slimme, prachtige en schandalig sexy Sophie na jaren weer voor zijn neus staat geeft hij voor één​ nacht toe aan zijn verlangens.”

Misschien dat deze boeken zo leuk zijn om te lezen, omdat ik er veel van mijn eigen familie in herken. Ik ben de op een na jongste uit een gezin met zes kinderen. De levendigheid, de steeds opnieuw komende verhalen, de hectiek, de sterkte band, maar ook de plaats in het gezin voelt als mijn eigen familie.
Mijn broers hebben mij ook altijd willen beschermen, bij hun kleine lieve zusje kwam geen man in de buurt. Ik herken de beschermende houding van de broers ten opzichte van hun jongere zusjes dus uit duizenden. Want hoewel een groot gezin een warm bad vol liefde is, heb ik ook echt mijn eigen weg moeten vinden.

Het verhaal van Sophie is er eentje die mij vanaf de eerste bladzijde heeft betoverd en wie ik in mijn hart gesloten heb. Haar passie voor boeken deel ik en ik ben werkelijk jaloers op haar werk in de bibliotheek. Liefde op het eerste gezicht is bovendien overweldigend en dat is op een geweldige manier beschreven. Ik vind dat er dit keer ook een leuke twist in het verhaal zit, zodat het mij totaal verraste. Daarbij leefde ik met Sophie mee en wilde ik zo graag voor haar dat alles goed zou aflopen.

be 2Bella Andre heeft een heerlijke schrijfstijl, ik vlieg werkelijk door haar boeken heen. Ik begin er in te lezen en heb pas weer rust als het boek uit is. Ik wil weten hoe het afloopt, hoe het verhaal verder loopt. Soms is het spannend, soms is het ontzettend sexy, soms is het ontroerend, soms is het frustrerend. Dat alles maakt het een geweldig boek om te lezen. En om de dagen af te tellen totdat ik de andere boeken van de familie Sullivan kan gaan lezen. In één woord wauw!