Recensie: Gestrand met een miljonair, Jessica Clare

9200000030208860Sinds ik kan lezen, lees ik alles wat los en vast zit. Een bepaald genre wat mijn voorkeur heeft, is er niet echt. Toch merk ik dat de laatste tijd de boeken waar ik het meest van geniet naar een bepaald genre neigen. Ik kan het geen echte chicklits noemen. Deze boeken zijn net wat gewaagder, niet alleen in de seksscène’s  die er in voorkomen, maar ook in de uitwerking van de personages. Sterke personage’s staan centraal, die juist bijzonder zijn door de kracht die ze van binnen uitstralen en daarin heel puur blijven. Ik bewonder deze vrouwen, die hun hart durven te volgen, die risico nemen en alleen het allerbeste voor zichzelf willen.
Van iedere bladzijde geniet ik, zoveel dat ik zelfs boeken in het Engels ben gaan lezen, terwijl er nog zoveel Nederlandse boeken op mijn lijst staan. Sinds ik kennis heb gemaakt met de familie Sullivan van Bella Andre ben ik betoverd. Jennifer Probst is ook een schrijfster waar ik geen genoeg van kan krijgen. Toevallig zijn dit alle twee auteurs die uitgegeven worden De Boekerij. Laatst viel mijn oog op een nieuwe auteur, Jessica Clare, die in hetzelfde genre schrijft.

Jessica Clare is auteur die onder drie verschillende namen schrijft. Als Jill Myles, schrijft ze over van alles, zoals een fantasy sprookjes zombie boek. Als Jessica Clare, schrijft ze erotische eigentijdse romantiek. En als Jessica Sims, schrijft ze boeken met een paranormaal tintje. Ze woont in Texas en besteedt haar tijd aan schrijven, lezen, schrijven, spelen van videogames, en nog meer schrijven.

Gestrand met een miljonair is het eerste boek uit de miljonairsclub reeks. De miljonairsclub is een geheim genootschap van zes mannen die hebben gezworen dat ze de top zullen bereiken – tot elke prijs. Inderdaad zijn ze allemaal onvoorstelbaar rijk geworden. Maar in de liefde hebben ze minder succes.

“In dit eerste deel ontmoeten miljonair Logan Hawkings en serveerster Bronte elkaar. Hij heeft na een zware tijd vakantie nodig, zij werkt als serveerster en heeft een vakantie gewonnen. Ze gaan allebei naar de Bahama’s, waar van een vakantie weinig terecht komt als er een tornado over het eiland heen raast. Ze beleven enkele nachten samen, maar net als Bronte bereid is zich volledig aan Logan over te geven, ontdekt ze dat de verschillen tussen hen veel groter zijn dan ze dacht. Miljoenen keren groter.”

Rijke, invloedrijke en stugge man ontmoet arme, zachtaardige en open vrouw. Het klinkt als een cliche en dat is het ook. Dat vind ik wat teleurstellend aan dit eerste deel. Gestrand met een miljonair begint veelbelovend, samen vastzitten in een lift terwijl er een tornado over het hotel heen raast. Dagen samen doorbrengen in een verlaten hotel. De schrijfster neemt de tijd om de spanningen op te bouwen en je kennis te laten maken met de personages. Het is natuurlijk een fictief verhaal, toch is het fijn dat de personages niet meteen vanaf de eerste blik verliefd en verloren zijn. Het verhaal blijft voor mij sterk als ze gered worden, Bronte erachter komt dat Logan een miljonair is en zelfs als hij op haar werk verschijnt.

be 3De pagina’s daarna gaan over de zoektocht wat liefde nu eigenlijk is en wat je voor elkaar wil en kan opgeven. Dit stuk greep mij minder, ik miste de spanning, de neiging om te willen weten of ze wel gelukkig met elkaar worden. Het boek eindigt wel sterk, de introductie met de miljonairsclub laat je uitkijken naar de volgende delen. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe de zoektocht naar liefde van de andere mannen zal zijn. En misschien moet de schrijfster zelf ook nog groeien in de serie, mijn ervaring is dat het eerste boek wat minder sterk is dan de volgende delen. Ik denk dat het komt doordat de schrijver in een eerste deel alle personages wil introduceren en de setting moet vaststellen voor de volgende delen. Dat heeft ze goed gedaan en het fijne is dat er dus nog vijf boeken aankomen waar ik heerlijk in kan wegdromen!