Recensie: Als je van mij was, Bella Andre

Als je van mij was Bella AndreAls je van mij was, boek 5 van de Sullivan boekenreeks van Bella Andre, is al in november verschenen en ik kon mij geen mooier cadeautje voor mijzelf onder de kerstboom wensen.
Heerlijk onder een dekentje op de bank in een nieuw verhaal duiken over de geweldige, liefdevolle en ongelofelijk romantische familie Sullivan.

Bella Andre studeerde economie aan Stanford University en werkte daarna als marketing director. Verbazingwekkend feit is dat ze ook veel succes als rockster heeft gehad! Na diverse non-fictieboeken begon ze aan haar eerste roman. Haar tweede boek bracht ze uit in eigen beheer, en vanaf dat moment is ze niet meer weg te denken van de Amazon-hitlijsten. Bella Andre woont met haar man en twee kinderen in Amerika.

Bella Andre heeft een heerlijke schrijfstijl, ik vlieg werkelijk door haar boeken heen. Ik begin er in te lezen en heb pas weer rust als het boek uit is. Ik wil weten hoe het afloopt, hoe het verhaal verder loopt. Soms is het spannend, soms is het ontzettend sexy, soms is het ontroerend, soms is het frustrerend. Dat alles zorgt ervoor dat het geweldige boeken om te lezen zijn. En om de dagen af te tellen totdat ik de andere boeken van de familie Sullivan kan gaan lezen. (Op deze pagina kun je de nieuwste update lezen!)

Als je van mij was is het vijfde boek van de boekenreeks over de familie Sullivan en gaat over Zach. “Het laatste wat Zach Sullivan wil is op het hondje van zijn broer passen. Tot hij de puppytrainer ontmoet. Heather is mooi, slim en Zach kan haar maar niet uit zijn hoofd zetten. Helaas is Heather de enige vrouw op aarde die niets met hem te maken wil hebben. Heather kan het niet uitstaan dat ze met een van de rijkste mannen ter wereld moet samenwerken. Zeker als ze merkt dat hij niet alleen zijn tijdelijke hond onder controle wil krijgen, maar haar ook! Heather heeft al toen ze zeventien was besloten dat liefde niet meer is dan een stapel mooie leugens, en dat ze nooit of te nimmer haar hart zal verliezen aan een woest charmante man. Maar kan ze de seksuele spanning die tussen haar en Zach zindert wel ontkennen? Kan Zach haar haar geloof in de liefde weer teruggeven?”

Ieder boek dat Bella Andre schrijft, weet mij te betoveren. Ik vlieg door haar boeken heen en ben na ieder boek weer net iets meer fan van de familie Sullivan. Deze familie kun je niet anders dan in je hart sluiten, je wilt ieder boek op je boekenplank hebben staan en kijkt steeds weer uit naar het volgende deel.
Hoewel de boeken onder de noemer erotische roman vallen, bevatten ze naast de nodige ik krijg hier wel rode wangen van seks scene’s, ook iedere keer weer een prachtig verhaal.

In Als je van mij was word je meegenomen in het verhaal van Zach, de stoere broer die met auto’s racet, garage’s heeft en precies op zijn vader lijkt. Zijn vader die op jonge leeftijd zomaar opeens dood ging en dus denkt Zach dat hem dit ook gaat overkomen. Waarom zou je je dan willen binden, als je toch zo snel afscheid moet gaan nemen?
Heather wil geen relatie en al helemaal niet met iemand die ze niet kan vertrouwen. Daar heeft ze al genoeg van gehad, zij wil absoluut niet op haar moeder gaan lijken die dat ook nog eens goed vond.
Maar dan brengen twee honden daar verandering in, want al verschillen die twee honden dag en nacht van elkaar, ze zijn vanaf het allereerste moment de beste maatjes.

Bella Andre neemt je in Als je van mij was mee in de zoektocht naar wat liefde nu eigenlijk is. Je komt er achter dat een eerste ontmoeting niet altijd bepalend is. Soms kom je er achter dat al zit je op je knieƫn vast in de struiken, er ook iemand kan zijn die zijn hand uitsteekt en je overeind helpt. Liefde komt niet altijd met spetters en vuurwerk, liefde is eigenlijk heel simpel. Je wilt bij elkaar zijn en samen oud worden, meer hoeft het ook niet te zijn. En dan wil ik niet zeggen dat er geen hobbels op de weg zijn, je moet soms vechten voor elkaar en soms word je meegenomen door je angsten.

Dat vind ik zo heerlijk aan de boeken van Bella Andre. Het zijn geen gewone boeken voor mij. Ze laten mij zien dat je vertrouwen moet hebben in het leven, in de liefde en de mensen om je heen die van je houden.

9.5 Stars9.5 / 10 Als je van mij was is een heerlijk boek om te lezen, een van de mooiste uit de serie. Wat heb ik vaak hard moeten lachen, hardop zodat iedereen om je heen je verbaasd aankijkt en jij even was vergeten dat je een boek aan het lezen was en het niet echt is. Ik ben verwarmd door de charme van Zach, maar ik werd ook meegenomen in zijn angsten. Ik voelde met Heather mee, want als je zo bedonderd bent door de mensen die jou juist een gevoel van vertrouwen en veiligheid zouden moeten geven, dan begrijp ik dat je bang bent.

De hele Sullivan reeks is een aanrader en Als je van mij was is dat zeker. Ik weet bijna zeker dat jij net zo fan wordt als ik al ben, van Bella Andre en haar geweldige boeken. Je kunt niet anders dan van de familie Sullivan houden en hopen dat Uitgeverij Boekerij alle boeken in het Nederlands zal uitbrengen.