Recensie: De ware voor jou, Bella Andre

De ware voor jou Bella AndreDe ware voor jou van Bella Andre is alweer het zesde boek in de Sullivan reeks. Ik vind zelf de boeken er prachtig uit zien, op iedere omslag staat de achterkant van een vrouw. De omslagen zijn mysterieus, een tintje sexy en ieder boek heeft zijn eigen kleurencombinatie. Uitgeverij Boekerij heeft dit echt heel mooi gedaan, ook boek 7 ziet er weer prachtig uit. Een pluspunt ten opzichte van de originele Engelse versies, want de Nederlandse covers zijn echt veel mooier!

Bella Andre studeerde economie aan Stanford University en werkte daarna als marketing director. Verbazingwekkend feit is dat ze ook veel succes als rockster heeft gehad! Na diverse non-fictieboeken begon ze aan haar eerste roman. Haar tweede boek bracht ze uit in eigen beheer, en vanaf dat moment is ze niet meer weg te denken van de Amazon-hitlijsten. Bella Andre woont met haar man en twee kinderen in Amerika.

Bella Andre heeft een heerlijke schrijfstijl, ik vlieg werkelijk door haar boeken heen. Ik begin er in te lezen en heb pas weer rust als het boek uit is. Ik wil weten hoe het afloopt, hoe het verhaal verder loopt. Soms is het spannend, soms is het ontzettend sexy, soms is het ontroerend, soms is het frustrerend. Dat alles zorgt ervoor dat het geweldige boeken om te lezen zijn. En om de dagen af te tellen totdat ik de andere boeken van de familie Sullivan kan gaan lezen. (Op deze pagina kun je de nieuwste update lezen!)

De ware voor jou┬áis het zesde boek van de boekenreeks over de familie Sullivan en gaat over Ryan. “Vicki Bennett en Ryan Sullivan zijn al sinds hun vroege jeugd beste vrienden, een diepe vriendschap die alle stormen van hun leven heeft doorstaan, waaronder Vicki’s mislukte huwelijk en Ryans reputatie als onweerstaanbare vrouwenversierder. Als Vicki geconfronteerd wordt met de ongewenste avances van een machtige man, wendt ze zich tot Ryan met de vraag of hij wil doen alsof hij haar vriend is. Ryans beschermingsinstinct wordt onmiddellijk gewekt: iedereen moet met zijn handen van zijn Vicki afblijven! Tenminste, iedereen, behalve hij. Maar alle aanrakingen en kussen die nodig zijn om zijn rol goed te spelen, leiden onbedoeld tot een nacht vol wilde passie. Is de sensuele band die Vicki en Ryan opeens voelen te veel voor hen en hebben ze hun jarenlange vriendschap onherstelbaar beschadigd? Of kan liefde het onmogelijke voor elkaar krijgen en hun vriendschap omvormen tot de perfecte combinatie?”

Heel eerlijk moet ik bekennen dat ik dit het minste boek van de serie vind. Het verhaal sprak mij minder aan, ik vond het veel van hetzelfde. Misschien komt dat omdat ik nooit een jeugdliefde heb gehad die uit is gegaan, ik ben met mijn jeugdliefde getrouwd. Als je al weet dat je goed bij elkaar past, als je weet dat je elkaar geweldig hebt gevonden, waarom is het dan zo moeilijk om je daar opnieuw aan over te geven? Misschien omdat je dan extra op je hoede bent, omdat je niet weer gekwetst wilt worden en je dus niet meer wilt openstellen. Ik kon mij in ieder geval minder identificeren met de hoofdpersonen.

Wat ik wel heel sterk blijf vinden aan de boeken in deze reeks is dat Bella Andre al haar personages uitwerkt. Ze geeft ieder verhaal een andere insteek, een ander probleem, een ander inzicht dat wordt verworven. En dat maakt De ware voor jou ook mooi. Vicki neemt je mee in haar zoektocht naar zichzelf, voor jezelf op durven en kunnen komen, staan voor wie je bent en waar jij in gelooft. Dat blijf ik mooi vinden aan de Sullivan boeken. Het is geen standaard verhaal, jongen ontmoet meisje, ze worden verliefd, ze worden boos, ze maken het goed, ze leven nog lang en gelukkig. Juist als Vicki en Ryan het goed hebben gemaakt, wil Vicki alsnog zichzelf zijn, zichzelf ontdekken en zet ze haar ontwikkeling op de eerste plaats. Dat is de wijze les die ik steeds weer uit de boeken haal, houd vooral van jezelf, omarm wie je bent en stel je zelf open voor de wereld.

7.5 Stars De ware voor jou neemt je mee in een verhaal waar de sportwereld met de kunstwereld verweven wordt. Waar jeugdliefdes een tweede kans krijgen. Waar je elkaar nog steeds kunt opwinden al zit je mijlenver uit elkaar. Soms bijt je op je nagels, omdat het spannend is en je wilt dat alles goed komt. Je leert dat de mensen die om je geven er alles aan doen om je te beschermen, zelfs als ze daarvoor moeten liegen tegen de mensen waar zij het meeste van houden. Je wordt meegenomen naar een picknick waar je alle Sullivans weer tegen komt en je wordt verwarmd door hun liefde, plezier en eerlijkheid. Je juicht mee op de tribune. Het is een boek dat je meeneemt naar je ware zelf, want pas als je van jezelf houdt en voor jezelf kunt opkomen, kun je de liefde delen.