Recensie: Een gestolen kus, Bella Andre

Een gestolen kus Bella Andre deel 9 Sullivan serieEen gestolen kus is alweer het laatste deel van de familie Sullivan uit San Francisco, waarin we al kennismaken met de Sullivan familie uit Seattle. Bella Andre is namelijk niet gestopt met schrijven en in september 2017 komt alweer het zeventiende deel van deze bijzondere familie uit!

Bella Andre studeerde economie aan Stanford University en werkte daarna als marketing director. Verbazingwekkend feit is dat ze ook veel succes als rockster heeft gehad! Na diverse non-fictieboeken begon ze aan haar eerste roman. Haar tweede boek bracht ze uit in eigen beheer, en vanaf dat moment is ze niet meer weg te denken van de Amazon-hitlijsten. Bella Andre woont met haar man en twee kinderen in Amerika.

Bella Andre heeft een heerlijke schrijfstijl, ik vlieg werkelijk door haar boeken heen. Ik begin er in te lezen en heb pas weer rust als het boek uit is. Ik wil weten hoe het afloopt, hoe het verhaal verder loopt. Soms is het spannend, soms is het ontzettend sexy, soms is het ontroerend, soms is het frustrerend. Dat alles zorgt ervoor dat het geweldige boeken om te lezen zijn. En om de dagen af te tellen totdat ik de andere boeken van de familie Sullivan kan gaan lezen. (Op deze pagina kun je de nieuwste update lezen!)

Een gestolen kus is eigenlijk het eerste boek, een extra geschreven verhaal voor de fans. We wilden namelijk weten hoe Mary haar grote liefde Jack had leren kennen. Wat was hun begin, zou dat een net zo mooi liefdesverhaal zijn? “Voor Mary Sullivan is Kerstmis altijd de meest speciale tijd van het jaar geweest, waarin ze zich met hart en ziel aan haar familie wijdt. Liefdevol hangt ze alle versieringen op die haar kinderen door de jaren heen voor haar hebben gemaakt. Dan staat ze met het oudste versiersel in haar handen, dat Jack haar gaf voor hun eerste kerst samen. Mary wordt meegevoerd naar die eerste dagen van hun liefde en ze herleeft de stormachtige romance die de basis zou gaan vormen voor haar prachtige familie.”

Wat is het jammer dat ze van Angel, de koosnaam van Jack voor Mary, Engeltje hebben gemaakt. Wie noemt er nu zo zijn geliefde? Terwijl Angel heel anders klinkt voor mij. De titel hebben ze wel echt prachtig vertaald, Een gestolen kus past zelfs veel beter bij het verhaal dan het origineel Kissing under the Mistletoe.

Een gestolen kus Bella Andre deel 9 Sullivan-serieEen gestolen kus lijkt op het eerste gezicht op een verhaal uit het verleden, een verhaal uit de oude doos. Maar zodra Mary in haar stoel gaat zitten ben je in het verleden, speelt het verhaal zich in het nu af. En wat voor liefdesverhaal is het! Het is een van de meest prachtige liefdesverhalen die ik heb gelezen. Het is een liefdesgeschiedenis waar je zelf van droomt, wat je zelf later aan je kinderen en kleinkinderen wilt vertellen.

Bella Andre heeft ook dit verhaal weer heel puur gemaakt, zonder teveel poespas, onnodige wendingen of gebeurtenissen die eigenlijks niets toevoegen. Juist door zinnen als: “Het maakt mij niet uit hoe vaak je schreeuwt, of hoeveel dingen je naar mijn hoofd gooit. Ik ga nergens heen, Mary. Niet nu. Nooit.” Dat is voor mij echte liefde, ware liefde, waar ik maar al te graag in geloof en mee naar toe genomen word.

Zoals in ieder boek van Bella Andre komen er sensuele scene’s in voor. Het mooie vind ik dat deze aangepast aan de herinnering zijn. Ze zijn wat milder dan ik gewend van haar ben, maar ze zijn er wel degelijk! Wat de boeken van haar voor mij anders maakt, is dat ieder boek zijn eigen verhaal heeft. Iedere hoofdpersoon maakt een ontwikkeling door en ze hebben allemaal hun eigen twijfels.

Mary is een model en haar wereld draait om altijd perfect te zijn. Maar wat is perfect eigenlijk? Is dat het perfecte uiterlijk, het perfecte plaatje van een fotoshoot. Of is dat juist met warrige haren samen ontwaken. Ik vind dat bijzonder van een boek, als het je vragen stelt en je laat nadenken over je eigen beeld.

8.5 Stars8.5 / 10 Een gestolen kus is een prachtig verhaal over een bijzondere liefdesgeschiedenis. Het is een boek wat je gelezen moet hebben als je net zo van de Sullivan familie houdt als ik doe. Het is het allereerste begin en het perfecte einde van een mooie serie. Ik zou zelf het boek lezen tijdens de feestdagen, onder een dekentje met een warme kop thee in je hand. Maar eigenlijk maakt het niet uit wanneer je hem gaat lezen, want ik weet zeker dat je er van gaat genieten.