Recensie: Vampire Academy

va-ukSinds kort hebben wij een rasberry. Wat het precies is weet ik ook niet, er zijn zo de voordelen aan het hebben van een nerd als echtgenoot. Heel kort houdt dit in dat we rechtstreeks een film kunnen afspelen vanuit ergens op onze televisie. Het is dus geen downloaden, maar helemaal legaal en netjes zal het ook wel niet zijn.
Ik was hier dus wat sceptisch over, dus manlief toverde een film op het scherm, met ondertitels en een goede beeldkwaliteit. Het bleek Vampire Academy te zijn:

Vampire-AcademyVampire Academy: Blood Sisters gaat over Rose Hathaway, half mens, half vampier. Haar soort, ook wel Dhampir genaamd, heeft als doel het beschermen van de Moroi. Dat zijn vreedzame en sterfelijke vampieren. Deze Moroi worden namelijk belaagd door bloeddorstige, onsterfelijke vampieren, Strigoi genaamd.¬†Rose is niet alleen hartsvriendinnen met Lissa, ze wordt ook opgeleid tot haar beschermer. Niet zonder reden, want Lissa is prinses en troonopvolger van de Moroi. Vampire Academy is gebaseerd op de wereldwijde bestsellerreeks van Richelle Mead, de regisseur is Mark Waters.”

Vampire Academy MovieHet thema vampieren heeft voor mij iets mystieks, iets wat ik niet kan verklaren. Misschien omdat er van die tanden tevoorschijn komen en ze bloed drinken uit de hals van een persoon. Misschien omdat ze superkrachten hebben. Misschien omdat ze alleen in de nacht leven. Ik weet echt niet waarom ik vampieren leuk vind. Ik ben namelijk iemand die bang is in het donker, in de regen smelt en al helemaal niet tegen horror of andere enge films kan.

Vampire-Academy-Blood-Sisters-Love-ScenesVampire Academy gaat ook meer over de persoonlijke high school drama’s, waar alleen ‘s nachts les wordt gegeven in plaats van overdag, waar vogels tot leven worden gewekt en waar bloed wordt gedronken. Buiten dat is het echt een high school film. Met de nodige pesterijen, populair willen zijn en een verliefdheid. Combineer dat met een magische kracht en vampieren en je hebt best een aardige film. Vooral omdat er een goede twist in zit en je niet precies op voorhand weet hoe de film gaat lopen.

Er zullen vast heel veel jongere meiden zijn die zwijmelen bij deze film en het tot hun favoriet bestempelen. Voor mij blijft het een leuke film om op een regenachtige dag thuis te kijken. Ik ben de typische high school films inmiddels wel vergroeid.

VA-header-vampire-academy-6765533-9