Recensie: Geheim Verlangen, Maya Banks

Recensie Geheim Verlangen Maya BanksIedereen heeft gehoord van 50 tinten en wat je mening ook is over deze reeks, het feit blijft dat er ontzettend veel boeken van verkocht zijn en dat er zelfs een film van is gemaakt. Ik denk dat door al deze aandacht het genre erotische roman opeens ook veel meer in het licht is komen te staan. Als je bij Bol.com zoekt op erotische roman, dan vind je talloze titels waar je uit kunt kiezen. Na Jennifer Probst ben ik de boeken van Bella Andre gaan lezen. Alle twee deze schrijfsters hebben een fijne schrijfstijl en ik kan geen genoeg krijgen van hun boeken, ik ben zelfs in het Engels verder gaan lezen, omdat ik niet op de vertaling wilde wachten. Nu ik de meeste boeken heb gelezen, ben ik op zoek gegaan naar een andere schrijfster en kwam uit bij Geheim Verlangen van Maya Banks.

Maya Banks woont in Texas met haar man, drie kinderen en heel veel huisdieren. Als ze niet schrijft, dan gaat ze graag jagen en vissen met haar familie. Ze houden allemaal van het buiten zijn en van het reizen. Misschien is het meest lonende aspect van een carrière als schrijver dat ze kans krijgt om zoveel prachtige lezers te ontmoeten. Er is niets beter dan het uitdelen van boeken aan iemand die net zoveel van dit genre houdt als zij doet. Romantiek lezers zijn gepassioneerde lezers, zij houden van het gelukkig ‘ever after’ en ze houden ervan om tijd door te brengen met anderen om te praten over al hun favorieten. Dat is waarom ze zoveel van haar werk houdt en ze is ontzettend dankbaar voor alle lezers die haar een kans gaven om een carrière als schrijfster te kunnen realiseren.

In Geheim Verlangen kan Gabe Mia niet langer weerstaan. “Gabe Hamilton zou hiervoor branden in de hel, maar het kon hem niet schelen. Vanaf het moment dat Mia Crestwell de balzaal van het Bentley Hotel in liep, kon hij zijn blik niet van haar afhouden. Maar Mia was een verboden vrucht. Het kleine zusje van zijn beste vriend. Alleen was ze nu volwassen geworden, en dat was hem niet ontgaan. Hij had jaren geprobeerd om haar verleiding te weerstaan. Maar dat was nu afgelopen. Als Gabe Mia zijn gevaarlijke, uitdagende wereld in trekt, beseft ze dat er veel is dat ze niet van hem weet. Hoe ver gaan zijn wensen? Hun relatie is intens en gepassioneerd, maar dan dreigt hun geheime affaire onthuld te worden, en blijken ze kwetsbaarder voor verraad dan ze ooit konden denken.”

Geheim Verlangen is het eerste deel van de Ademloos trilogie en ik weet eerlijk gezegd nog niet precies wat ik er van moet vinden. Ik ben nieuwsgierig geworden naar de andere twee delen, maar ik ben er niet ondersteboven van. Soms kan de seks ook teveel worden en te gedetailleerd, te onrealistisch. Ik word een beetje moe van de verhalen waar de vrouw het ene orgasme na de andere krijgt. Waar ze altijd opgewonden zijn en op ieder moment van de dag, bij iedere emotie seks kunnen hebben. Ze worden de volgende morgen nooit wakker met een zeer gevoel, er gaat nooit iets fout, alles is geweldig. Allerlei standjes komen er voorbij, op allerlei manieren wordt er geneukt (sorry voor het platte taalgebruik, maar ik kan het niet anders verwoorden). En dan toch kan ik niet stoppen met lezen, op de een of andere manier intrigeert het mij.

Het verhaal zelf zit op zich goed in elkaar, maar het mist hier en daar wat uitwerking. Gabe herhaalt zichzelf vaak en het komt er steeds op neer dat hij vindt dat wat hij doet niet kan, maar het toch doet. Pas tegen het einde van het boek gaat hij echt de grens over en wordt het duidelijk dat het om liefde gaat. Ik geloof wel in de zoektocht, in het winnen van vertrouwen en ontdekken wat liefde nu eigenlijk is.

7.5 out of 10 stars (7.5 / 10) Maya Banks heeft een fijne schrijfstijl. Ze schrijft gedetailleerd, ik kon de ruimtes zo voor mij zien, ik zag de scene’s voor mijn ogen afspelen. Ik ben nieuwsgierig geworden naar de verhalen van Jace en Ace en ik wil graag weten hoe het verder zal gaan met Gabe en Mia. Hoewel ik niet overdonderd ben van Geheim Verlangen, kon ik het boek ook niet wegleggen. Misschien komt dat ook precies overeen met het verhaal, je wordt steeds door twee uiterste aangetrokken en je weet niet welke kant je nu op moet gaan. En ik werd er wel degelijk soms heel warm van!