Recensie: Baguette met jam voor twee, Wendy Brokers

Schrijver: Wendy Brokers
Aantal pagina’s: 336
Verschijningsdatum: juli 2018
Uitgever: Boekerij
Prijs: €11,99

Schrijver Wendy Brokers:
Wendy Brokers groeide op in Utrecht, maar woont nu met haar man en vijf kinderen in Lopik. Ze heeft altijd interesse gehad in schrijven. Zo schreef ze met haar nichtje zulke lange brieven na elkaar, dat de ouders deze niet meer wilden posten. Toch heeft ze voor een verpleegkundige opleiding gekozen en is ze nog steeds als kinderverpleegkundige. Vanaf 2012 zijn er korte (autobiografische) verhalen verschenen. In 2017 is bij uitgeverij Tinteling Romance haar eerste roman uitgegeven Een geluk bij een ongeluk. Baguette met jam voor twee is haar tweede roman en uitgebracht door uitgeverij Boekerij. Eind 2018 komt haar eerste thriller De laatste halte uit.

Samenvatting Baguette met jam voor twee:
Lize de Ruiter heeft na de dood van haar vader zo haar redenen om Nederland tijdelijk te verruilen voor het zonnige Zuid-Frankrijk. Een zomer lang werken op de camping van een vroegere vriend van haar vader lijkt haar een ideale manier om haar problemen even te vergeten en haar leven weer op de rit te krijgen. Mannen zijn voorlopig uit den boze. Maar de onwaarschijnlijk knappe sportinstructeur van de camping steekt zijn interesse niet onder stoelen of banken. En als de persoon die ze het hardst probeerde te ontvluchten dan ook nog ineens voor haar neus staat, kan Lize er niet langer onderuit: je kunt de waarheid wel ontkennen en ervoor weglopen, maar die struisvogeltactiek kan je zomaar de liefde van je leven kosten.

Baguette met jam voor twee is eind 2017 begonnen als een dagelijks vervolgverhaal op Facebook onder de naam sleurhutromance. Dit trok de aandacht van uitgeverij Boekerij en is nu uitgebracht als boek met een waanzinnig mooie cover en binnenkant. Voor diegene die het gemist hebben (ik dus ook), is dit je kans om het alsnog te kunnen lezen. En ik kan je één ding beloven, het is echt de moeite waard!
De titel vind ik zelf niet heel sterk gekozen (al snap ik hem wel). Evenals de samenvatting. Ik had het idee dat ik een zomers op wie wil ik niet verliefd worden boek zou worden. Nu ik mij wat meer verdiept in Wendy Brokers had ik al wel kunnen weten dat dit niet het geval zou zijn. Baguette met jam voor twee is geen nietszeggend luchtig verhaal. Het is een intens liefdesverhaal. Eentje die je raakt en meesleurt. Eentje waar je aan de bladzijden gekluisterd blijft totdat het uit is. En dan een verlichtende zucht laat. Wat een mooi verhaal!

Beoordeling Baguette met jam voor twee:

9 out of 10 stars (9 / 10) In Baguette met jam voor twee van Wendy Brokers is een hele mooie balans gevonden tussen verdriet en humor. Tederheid en kwetsbaarheid gaan hand in hand met een nuchtere kijk op de realiteit. Juist dat zorgt ervoor dat de emoties dieper bij je binnenkomen. Het is alsof het je toe fluistert en af wil doen met een grapje, omdat het allemaal niet zo erg is.